Housemateku Sayang

Assalamualaikum and Happy Monday :)

Sekali lagi, saya minta ampun maaf sebab dah lama tak update blog ni. Fuhh dah berhabuk dah! Apa khabar semua? Sihat? Enrty kali ni saya nak post pasal housemate saya selama saya 4 tahun. (lama kan?) Mohon housemate saya rasa terharu sikit. Hahahaha lol.

Macam mana nak start eh? Let me think first. (tetiba dapat idea then ada mentol dekat atas kepala)
Time first first register, saya dengan Kyra memang nak sebilik then kitaorang nak master bedroom. Pastu staff tu cakap master bedroom kena 3 orang. Then datanglah seorang perempuan yang ayu gituu datang. Staff tu pun cakap kamu bertiga sebilik. After that kitaorang berkenalan la dengan roommate baru, namanya Rabiatul Adawiyah. Time minggu MSR, truthly said saya tak kenal housemate yang lain sebab kitaorang lain group and pastu takde masa relaks nak kenal dengan dorang. MSR memang sangat penat tapi best. Tak tipu. Relaks la 3 hari je tak cukup tidur. Before nak continue story pasal mereka, meh saya share gambar sikit.


Tadaaaaaa! Inilah mereka. Time ada class sama baru dapat balik rumah sama sama. Kalau tak, memang susah nak balik sama. 


Atas ni gambar time sem satu. Kalau ada rezeki lebih (elaun MARA masuk), kitaorang akan plan makan sama sama. Kalau time makan cenggini la, time ni Yana takde sebab Yana is homesick. Hahahaha


Meh sini cheq kenalkan soarang sorang. Yang dekat belakang tudung biru tu Ain, shawl hijau tu Kyra and yang tudung coklat buat peace tu Yana. Yang depan pulak, yang bibir merah pakai spec tu Adawiyah, tengah tengah tu saya, and yang shawl merah meeron tu Nada.

Walaupun kitaorang berbeza negeri, tapi apadahal kitaorang tetap gila gila bersama. Rasanya rumah yang paling bising rumah kitaorang kut. Hahahaha. Dalam rumah nak kata semua matang tak jugak, tapi mereka matang dalam hal tertentu. Rumah kitaorang ni ada gelaran setiap sorang tau. Nak tahu tak? (cakap la nak. kalau tak, saya tumbuk kang) So here we go! 

Ain dapat gelaran Rapunzel (omey macam tuan dia). Ain jugak ibu kepada kitaorang semua. Kitaorang selalu tanya, "Ayah kitaorang mana and siapa?" Ain selalu stress and taktahu nak jawab apa bila kitaorang tanya macam tu. Saya dgn Nada suka menyakat ibu. Ampunkan kami ibu. And thanks to ibu sebab selalu masak untuk anak anaknya sebelum nak pergi rumah kak Zati.
Kyra pulak si cantik yang ramai admirer. Kitaorang berdua je sebilik. Saya selalu panggil Kyra "kak long" Dah terbiasa kut. Kyra ni rajin sangat bab memasak. Untung siapa dapat kak long nanti. Kalau korang nak tahu, bila Kyra stress, Kyra akan mengemop rumah takpun cuci toilet. Saya suka merengek dekat Kyra, dia pun dah biasa dgn perangai saya. Thanks kak long :)
Yana pulak dia seorang yang kuat makan. Bila dia lapar, dia datang bilik saya pastu mengadu lapar. Sebab saya dgn dia dua kali lima je. Cepat lapar. Hahahaha. Kalau dekat rumah takde siapa masak, kitaorang sanggup turun pergi kedai makan semata mata mengisi perut yang lapar. Yana is my food haunter partner. Thanks Yana teman saya makan :)
Adawiyah ni bab bagi nasihat or pendapat memang dia lah orangnya. Dia ni matang jugak dalam rumah. Adawiyah bertanggungjawab orangnya, sebab dia yang cari rumah sewa untuk sem 3 nanti. Thanks Adawiyah :) Nada pulak dia dengan suara yang comel. Hahaha. Saya selalu masuk bilik dia semata mata nak kacau. Pastu bab pinjam handbeg, dialah tempatnya. Thanks Nada :) 

And now, I can said Alhamdulillah sebab kita still serumah till now and saya harap kita dapat duduk serumah untuk 3 tahun setengah lagi. 
"4 tahun weh korang kena hadap muka aku, perangai annoying aku and thanks sebab bertahan" Thank you korang for everything. 

Akhir kata, ini saja entry kali ni and memohon kemaafan kalau ada terkasar bahasa or whatever la kan. That's all, bye, anyonggg, zaijian :)


Thank You for reading :*

My Experience ;)

Assalamualaikum and Happy Saturday :)


First of all, saya nak minta maaf banyak banyak sebab saya menghilangkan diri sangat lama dan tak update blog ini. Maafkan saya, pelish? Nak cerita apa yang terjadi selama ini memang panjang sangat. Sampai esok tak habis rasanya. (poyo jee..)

Alhamdulillah, sekarang dah masuk tahun 2015 dan umur saya pun meningkat. (teka umur berapa?) And alhamdulillah saya dah habis matriks selama setahun 2013/2014. And saya bersyukur sebab sekarang saya sedang mengambil degree. Saya amik degree Engineering Technology in Business Management, alhamdulillah. Course saya ini 4 tahun termasuk industrial trainning. Lama? Yes, memang lama. Tapi niat nak belajar, nak graduate, nak pakai jubah, nak naik pentas, nak happykan parents especially. Actually, I got offer from Universiti Malaysia Sabah for degree in Teknologi Multimedia. Di sebabkan sangat jauh dan tak sanggup berpisah jauh dengan family, (memang setiap hari akan homesick nampaknya..) Jadi, saya menolak tawaran itu. Then my sister daftarkan saya dekat university swasta and agak dekat dengan rumah. Alhamdulillah I got offer from UniKL IPROM dekat Taman Shamelin, Cheras. And now saya dah sem dua. Yeayy happy me! :')

1 haribulan September 2014, saya mendaftarkan diri sebagai student UniKL IPROM. Seriously masa daftar rasa nervous takut semua ada sebab takde kawan yang kenal. Tapi my mom give advice to me, "Kenapa nak takut pulak? Tegur je semua orang. Nanti mesti dapat kawan baru." And my sister also said, "Kau dah degree. Kena pandai berdikari. Takkan semua nak akak tolong je." After that I feel bersemangat nak daftarkan diri. And time tunggu turn nak register, saya dapat kawan baru. Yeayy! Sama course pulak tuh. Nama dia Fakhira Izzati (called Kyra). Alhamdulillah even beza umur setahun, tapi apadahal? Kitaorang berborak macam dah lama sangat kenal. Serious tak tipu. Kitaorang register sama sama, hostel pun nak sama, nak bilik sama.

And now alhamdulillah housemate semuanya okay. Masing masing ada perangai tersendiri. Nak cakap perangai gila gila? Ofcourse memang ada. Kalau takde, rumah mesti jadi krik krik. Hahaha. Seious kalau korang takde dekat rumah, tak syok!



Haa yang sebelah saya, itulah orang pertama yang saya kenal time register.
I admit that kyra memang cantik! Bytheway ini gambar time Gala Night :)

Alaaa gambar housemate saya tak jumpa la :( eh baru ingat saya belum transfer lagi dekat dalam lappy. Alahai sorry housemate ku sayang. Nanti saya post gambar korang banyak banyak dalam blog ini, okay?  Saya rasa saya dah puas bebel panjang panjang dalam blog ini. Ada masa saya update lagi okay? See you soon! Assalamualaikum :)


Thank You for reading :*

My Story ♥

Hi and Assalamualaikum!

First of all, I'm really sorry sorry and sorry. Sebab dah lama tak update blog ni. Fuhh! *tiup* Berhabuk sungguh blog saya ni. Aucummm! Kan saya dah kata. Haihh maafkan saya bersin secara tidak sengaja. Hihi.
Hari Isnin bersamaan 8 April 2013 sudah cukup empat bulan saya bekerja di Double N Collection. Wahh! Lama jugak saya bekerja :O Hmm. Kawan kita, Erina dah berhenti kerja. Kawan kita yg lain, Sarirah kata nak berhenti hujung bulan ni. Myra cakap dia and Tasya pun nak berhenti hujung bulan ni. Woi korang ni -.- Berpakat berhenti sama sama ke apa? :/ Aku? Bila mahu berhenti ni? Bila cakap dgn parents, kerja sampai hujung bulan Mei ataupun dapat offer letter baru berhenti. Me like hmmmm. Penat wuuuuuuuu. Lagi lagi time promtion :/ Bytheway, Aimi dah tinggalkan aku ;( Dia pergi PLKN. Dia cakap, alaaa sekejap je. Bukan lama pun. Haihh. Aimi, I need you Y.Y Now, aku rehat sorang sorang tahu? Sampai ada satu hari aku taktahu nak makan apa. Kalau kau ada, kau selalu ajak makan sana sini. Siap beli makan utk petang. Weh, aku rindu kau! Cepatlah balik ;((

Selama 4 bulan aku kerja, macam macam perangai customer aku dapat. Ada yg jenis tak kisah. Ada yg cerewet. Macam macam ahh. Guyss! Bila korang sampai dekat Kompleks PKNS or Plaza Alam Sentral, korang datanglah kedai Double N Collection. Macam macam jenis tudung ada. Selendang macam macam corak. Halfmoon pun ada. Kalau korang datang yg cawangan dekat Kompleks PKNS, korang boleh jumpa kita. Hihi :'3 Harga still boleh runding :')


Sempena 4 bulan dah bekerja, semalam saya offday. Yeayyy! Mohon jealous please :b Semalam kan.. Kita spend time dgn my girlfriends, Myra and Ain Zulkepli :') Kitaorang pergi Jusco Bukit Raja :) Watching movie and shopping. Weheeee :3 For those my girlfriends yg lain, Erina, Sarirah, Tasya: Sorry tak ajak korang :/ Next time kita keluar sama sama okay sayang sayang sekalian? :* Semalam kita tengok movie 'The Croods'. Serious best gilaaaaaaaaa! ♥ Five stars utk movie tuh ^^ Gambar dekat bawah ni laa bukti semalam kita keluar. Okay, ini semua poyo! Hahahahaha :b

#movie #TheCroods #handbag #jam #wordsearch #resitpopcorn

Semalam kitaorang sampai Jusco Bukit Raja awal gila. Sampai je cari food court. Girlfriends kita belum breakfast. So pity them :b Then, beli ticket. Okay, movie start 12.30 p.m. Oh damn! Nak buad apa ni? -.- Masuk je MPH, carik buku and baca. Dah mcm library pulak xD Kitaorang masuk je kedai buku Popular dah mcm apa je. Usha buku itu, buku ini. Hahaha. And I found word search's book. And it's so cheap. 2 for rm13.90. Kalau tak, 1 for rm8.90. So, I bought it :'3 Ain beli buku Lawak Kampus mcm dictionary. Tebal gila tapi murah. Myra beli buku apa entah dekat MPH. Lupa dennn -.-' Beli handbag, beli jam. Yeayy! Lepas shopping, baru rasa lapar. Okay, makan kfc jeee. Sampai rumah dlm pukul 6.30 petang. Hihi. Kita rasa happyyyyyyy sangat keluar dgn mereka berdua. Semua kesedihan telah hilang sedikit. Thanks korang :')

That's all for today. Okay, byeeeeee and Assalamualaikum! ;)

Sincerely,
Zera Ahmad 


Thank You for reading :*

Engagement Day Farid & Aiin ♥

Hi and Assalamualaikum!

First of all, I'm really sorry because long time no update this blog. Sorry :3 I'm busy with work lately. Hihi. So how are you? How's your life? How's your school? Okay, sorry banyak tanya. Hahaha. Actually, I don't have any story to share with all of you. But.. I still want update this blog. I know I'm gedik much. So do I care? Hahaha. Haaa.. Nak cerita pasal Hari Pertunangan my brother Farid & Aiin. Eventhough abg bertunang bulan 11 last year. And now, baru nak share cerita.

So.. Here we go! Hahaha.
On 24th November 2012, rumah saya buad kenduri. Kenduri kesyukuran. Alhamdulillah tetamu dari surau dan masjid agak ramai. Alhamdulillah kenduri berjalan dgn lancar :') Oh yaaaa.. Bytheway ramai jugak saudara saya datang. Hihi suka suka. Kawan saya pun ada. Erina, Sarirah and Nurin :* Yang lain busy agaknya. Nevermind. My achik tidur sini wuu. My ucunah and my pakuda ulang alik. Maklum lah, dari section 24 ke section 17 dekat. Hahaha. At night, saudara saya sibuk dgn hantaran. While me sibuk dgn study. Actually I have exam Chemist and Bio on 26 & 27th November 2012.

On 25th Novermber 2012, pagi pagi lagi rumah saya dipenuhi dgn saudara. Awalnya O.o So, my family and I bersiap siap nak gerak ke Johan Setia. Kak Aiin's house. She is my future sister-in-law ;) I ride with my brother's car. Yaaaaa.. Teman abang kononya -.- Hahaha. My dad pun naik kereta abang. My mom and my sister naik kereta lain. Dalam berapa belas buah kereta gerak ke Johan Setia. Saya tak ingat ada berapa hantaran. Den lupa ._. I'm lazy to story. So here some pictures I want to show with all of you ;>

Farid (My Brother) & Aiin 

My Sister and I. We're superb cute :3

My Awesome Family :* But, abang takde dalam picture T.T

My Beloved Cousin Forever :* 

My Happy Family ;) 

I think.. That's all my story. Hahaha. Actually, gambar pertunangan abang dah siap. So far baru ada dua album. Dan saya berpuas hati dgn gambar saya :p Okay Bye and Assalamualaikum ;)

Sincerely,
Zera Ahmad 

Thank You for reading :*

WORK WORK AND WORK

Hi and Assalamualaikum!

Today is 3rd January 2013. This year I'm already eighteen ;) Wuhuuu. No more school. No more homework. Haha lelwz. But.. I'm gonna miss my classmates and also school :') Good Bye School's World. And Welcome Occupation's World ;D For your information, I'm already working. I'm working as sales girl at Double N Collection boutique. I'm working at Kompleks PKNS and Plaza Alam Sentral. Depends on boss's instruction. Sometimes I feel  very very very tired sebab.. Sekejap kena kerja dekat sini, sekejap dekat sana. Haihh penat den ~.~ But now, I'm okayy with that. Kerja mana yang tak penat kan? Betul kan kawan kawan? Saya cuti sekali seminggu je. Dah tak dapat nak ikut family pergi kenduri kahwin or whatever event on weekend ;( Today masuk 27 hari saya dah bekerja. And dah nak masuk sebulan jugak. Cepatnya masa berlalu kan? At Kompleks PKNS, I already know Kak Intan and Kak Mira. They're superb awesome kakak ♥  Meanwhile, at Plaza Alam Sentral, I already know Kak Zati, Kak Suffi, Linda and also Fatin. They're superb crazy cool person. Hahaha. Bytheway, I've just found that ramai budak SMK SEKSYEN 24(2) AWESOME kerja dekat Kompleks PKNS. Wahh, it's will be awesome ♥ Antaranya; Aimi, Jihan, Jannah, Maizatul, Rabiatul, Syakirah, Nabillah Amin, Ismah, Husnul. Sorry kalau nama korang takde. Den tak ingat .__. Bytheway, I met Hafiz Nor Azman at Kompleks PKNS on Tuesday. Ohmygod. He is totally changed. Maybe your appearance or your height? Well, long time no see you, Hafiz. That's why I told you that you're changed. Hahaha. So here some picture when I wear uniform.

 I'm cute and I know it. In fitting room. Hahaha lewlz. 

With Nurin Jazlina 

I told my pretty sister, sis Lynn Ismail that I'm working now. She asked me to take care myself. She also said cari rezeki kerana Allah, In Shaa Allah diberkati. And she gave me doa to read in the morning and evening.  I will share the doa. I will translate in Malay language okayy? 'Aku berlindung dgn kalimat2 Allah yg sempurna, drpd apa juga kejahatan yg terjadi. Amin.' Bytheway she gave me an advice, Thanks to Allah. Beause He give us the chance to live on His earth as a Khalifah. In Shaa Allah, we'll be a better Muslim one day :') Do you want know abut her? Find her at twitter ;) https://twitter.com/Lynsyai

I think that's all the story I wanna share with all of you ;> Bye and Assalamualaikum. Have a nice day ;)
Bytheway, Selamat Kembali Ke Sekolah kepada adik adik saya yang comel and handsome :* Study hard and smart okayy :)
Do follow me on twitter :B https://twitter.com/zera_ahmad

Sincerely,
Zera Ahmad 


Thank You for reading :*

JALAN JALAN

Hi and Assalamualaikum!

Setelah sekian lama tak usik blog ni, finally I'M BACK! Sorry long time no update. Because I'm busy with SPM. But now, SPM is already finish for my course. Science stream finish on 27th November. Awal gila kan? Attention to 5 Berlian's 2012, I'm gonna miss you guys :') Do you know what, tomorrow I mean 28th November is my birthday. Yeahh I'm happy. Happy Birthday to me! ;D

On Friday, 30th November, I watched movie 'Skyfall' with my superb friends at MidVilley. Yaaa it's first time I went to KL with them. It's AWESOME ♥ I went to MidVilley by train with them. After watch the movie, we're having lunch at Subway. Sorry saya batak. After that, we're walking while finding some stuff need to buy. Myra bought Banana milk and Ain bought a ring for accessories. We entered MPH. Usha usha buku je that time. Hahaha. We're waiting Sarirah's mom at Jusco maybe. I don't sure that place. We're riding Sarirah's mom for going back home. Bytheway, Thank You to Sarirah's mom because treating me and others Chatime. I admit that Chatime so delicious ♥ I don't forget to said Thank You to my superb friend: Sarirah, Erina, Myra and also Ain Zulkepli ♥ But, Tasya tak ikut sama. Huwaaaa sadisss ;(

On Saturday, 1st December, I sent text book to SPBT's room. Yaaaa I came to school so early. Awal ke? *garu kepala* Myra and Ain datang agak lambat. Erina lagi laa. Datang lagi lambat. Haiyaa. Sarirah dah balik dah that time. Tasya belum datang agaknya. So, I'm waiting in front of 1 Berlian's class. Finallyyyyy, Myra pun datang. Yeayy! Hantar buku teks dgn Myra. And then, terus pergi kedai mamak. We're having breakfast. Ain pun datang dgn lenggang lengguknya. Ewahhhh. Haha joke joke. After breakfast, we're walking to Ole Ole Section 18. Sampai je dekat Ole Ole, satu kedai pun belum buka. Awal gila kitaorg sampai. Dah taktahu nak pergi mana time tuh. Sbb banyak kedai belum buka lagi. We're planned wanna karaoke today. So, menghabiskan masa selama 2 jam dekat games. Dalam pukul 12, we're having cendol. Anas belanja. Eh? Bukan. Duit cikgu Math yg dah kurun lamanya -.- After that, we're going to Ole Ole for karaoke. 20 songs only RM30 for VVIP's room. It's cheap, isn't right? After karaoke, we're going back home. And I'm so tired T.T At night, I'm having dinner with my beloved family and also my future sister-in-law at Tanjung Harapan, Port Klang ♥

I think that's all my story for last week. Hahaha. If anyone wanna hang out with me, tell me early okayy? Al maklum lah, I need ask permission from my parents. I'm really sorry if my writing berterabur. SORRY. Bye and Assalamualaikum. Have a great day! ;)

Sincerely,
Zera Ahmad ♥


Thank You for reading :*

last post :/

assalamualaikum and hello guys.

how are you? I'm fine. how's your holiday?
ohh yaa , just  5 days bfore 2012. ohh man ! next year I will take spm :3
guys , pray for me yeah and also wish me luck :')
so , apa azam 2012 korang? meh sini , share sikit.
azam sy? sy nak dpt 9A's in SPM and jdi budak lgi baek dri tahun sblm nie :')
#InsyaAllah , sy akan struggle hbis-hbisan for spm :>
fyi , my parents and also my systa and my brother said I can't online start next year.
so , I can online after spm. do you know what , the time so long? :O oh man ! >,<
no more fb , no more twitter , no more blogger and so on.
guys , shorry I can't update any story after this.
mybe this is the last post for this year :(
good bye lappy, good bye everyone. I will miss you guys :')
#anyone have my number, you can text me kayy :>
and lastly , I wanna said happy new year guys :D

boiboi reader , ilapppyou , imissyou :*



Thank You for reading :*

short post

assalamualaikum and hello everyone :)

guys , how's your holiday? fun yaa? that's good. my holiday a little bit feel bored.
do you see that I makin rajin update blog?
ohh yaa , school hoiday rite. so , I spend the time at my beloved blogger ^^
act , I don't have story to share with you , guys. 
I just wanna told you about school. do you ready for school next year?
school holiday tggal brape mggu je wey -_-
yesterday , I took text book at bilik SPBT. 18 buah buku :O
lucky , my dad accompanied me that time. thanks daddy :')
I also bought book. do you see that , I'm very excited to school :D
I know my attitude like childish -,-

guys , start from now please don't said that Hazim and I so sweet. ok deal?
our relationship is over. don't ask me why -,-
and now , he is my classmate. got it?
so now , I'm single mingle dingle. like my friends. ohh yaa , freedom.
no more boy , no more cry , no more couple :')

that's all from me. boiboi. have a nice day , guys.


Thank You for reading :*

f-r-i-e-n-d

hello and assalamualaikum guys.

owhh yaa , update story lgi kan. gedik je kan zera nie ? biar lha. 
ini sy punya blog. bukan awk punya. konon garang lha tuh ;p

sy disini brnama Zera(nama pggiln) nak mulakn cerita. haha :D
bfore start , look this pic below ;


she is cute rite? haha , I know it. nama dye Nabiela Dhah.
dye sebaya dgn I lha. sweet sixteen. dye stay dkat kedah. so far from me rite?
I know lha , kawan. I tk prnah meet dye lgi :(
hope kte bole meet together one day :')
I kenal dye dkat dlm muka buku. dulu dye prnah chat dgn I. but dh lama dh.
now , dye chat dgn I lgi. siap buad relationship dgn dye. #tk prcaya eh? look my fb :D
owhh yaa , dye de 2 acc fb tau. fb yg first tuh dh full kut. so , add dye yg second fb kayy?
dye nie my superb friend jugak. dye nie rajin text time mlm-2. al maklum lha , I nie suka sgt tido lmbat. 
haha. dye nie je memahami and also caring. dye tahu my secret and I tahu her secret. so , don't tell anyone kayy? hee. dye nie anak bongsu. same like me baby. tk sangka sama ohh.
dye amik course account. oh man ! tk sama pulak. tk pe lha. 
Nabiela , sayang awk lha kawan dri jauh ;p

p/s for her : iloveyoufriendevenwe'resofar. muahh :* and shorry took pic without your permission :')

kayy , that's all from me. boiboi !


Thank You for reading :*

story mory

assalamualaikum and hello to everyone :)

today is Wednesday , 14th December 2011.
hmm. like usual wake up early in the morning. #early lha sgt kan ;p
today , my parents have something to settle it. my systa and also brother work. 
act , aku kena tggal sorg-2 dkat umah. huh. but , my parents asked me to go my systa's office.
aduii -,- so , I lepaking dlm bilik my systa yg sejuk mcm prgi oversea. 
dkat dlm bilik kakak aku tuh bnyak computer yg on. klau tk psg air cond , bole meletup ohh O.o
awal-2 pagi aku dh buad word search yg favourite aku tuh.
and ada sorg abg nie. nama dye , abg remy. dye ngorat aku ohh. tk de keje laen kan? -,-
 about around pkul 10 pgi kut , prgi beli mkn dkat cafe with my systa and also kak myra.
rmai yg ckap muka aku dgn kakak aku laen. nie yg aku nk buad muka comey nie O.o
time lunch , kak myra ordered MCD. awesome. nuggets , my menu for lunch :>
balek kul 5 ptg. huh. aku nie dh mcm pkrja dkat situ pun ada. membeku ohh -_-

ehh , ada satu story nie. ada sorg boy nie suka sgt bila aku ckap aku nk update psl dye.
untung lha happy kan? ;p look this pic below ;



korang kenal tak sama ini budak? guys , abg hot nie. tak kan tk kenal kut.
 buad buad tk kenal konon. aku cepuk sorg-2 bru tahu ;p

his name is HANIF HASAN . dye sebaya dgn aku lha, kawan. sweet sixteen.
but different school. dye bdak sklh smk seksyen 16. tak salah I, rumah dye pun dkat seksyen 16 juga.
mata dye bulat ohh O.o #jealous I >,<  dye ckap dye nie pendek among his friends.

tpi nak ukur tggi dgn aku , mmg sah aku rendah -_- tggi dye 158cm kut. haihh.
his friends said muka dye mcm hazama? kayy, ada rupa sikit kut. you can be his clon , dude.
forget to said, he is my superb friend. kawan gado , kawan luahan , kawan happy and whatever lah kan.
you , I prnah kecewa dgn you rite? I rse sedih bila you buad mcm tuh dkat I. 
but , benda dh lpas kan. forget the past rite? :') dye prnah nyanyi for me time my birthday. 
sweet ohh :O trharu maa :') 
thanks kawan bcause still kawan dgn I even I nie bnyak songeh , and mcm-2 lha kan.

p/s for him : i sayang you lha kawan.thanks for everything even my heart so hurt :') 
and shorry bcause I took your pic without permission.

that's all story from me for today. boiboi ^^






Thank You for reading :*

movie time ;p

assalamualaikum and hello guys ^^

today is sunday , 11/12/2011. owhh yaa , HAPPY BIRTHDAY AINA'A ABDUL RAZAK !
act , I wanna story about yesterday.

yesterday , my systa and I went to Jusco Bukit Raja. tahu kan dkat mana?
we arrived around about 2 lbih petang. act , I wanna watch movie.
filem Ombak Rindu. korang msti dh tgk kan? #aku ketinggalan 
my systa ordered ticket. you know what , ticket for 4.15 pm dh nk hmpir hbes :O
and kteorg dpt tmpat yg depan sekali tuh. saket kpala tahu?
but disebabkn nk tgk sgt movie tuh , aku trima je lha :'>


aku still ingt ayat nie ;
'hidup bagaikn layang layang. perempuan adalh ciptaan Tuhan yg paling istimewa'.
my systa and I have a lunch at MCD , hee :3 makan makan and story story. 
at the same time , meet Kak Eidah's family. comey Balqis , Batrisya and Qistina O.o 
after lunch , we went to bookshop. pe nama kedai tuh? owhh yaa , MY NEWS.COM.
kedai buku lha sayang oii. my systa bought magazine lha. 
after that , we sat dpan kedai SASA. seem like , SASA ada buad sale.
so , my systa usha dlm kedai SASA tuh. and me , duduk tgk usha org ;p
my systa bought perfume :O after that , I saw MPH yg kedai buku tuh.
my systa and I entered the MPH. usha usha buku :D and I saw word search book.
awesome. I LIKE IT. finally , I found it. I bought 2 word search book. #tamak kan? 
bukan tamak , but dh minat. nak buad mcm mana kan :3
klau nk bgi aku duduk diam , 2 bnda korg kena kasi dkat aku. bgi lappy or word search.
haha. lpas tuh , prgi lha cinema tuh. my systa bough pop corn and water lha.
brtmbah kenyang ohh. dh pkul 4.15 , msuk cinema. perghh , dpan giler tmpat kteorg -,-
watlek watpeace (Y) after the movie finished , we went to Plaza Alam Sentral.
usha usha barang jap ;p then , balek. smpai umah dlm pkul 8 lbih mcm tuh.
smpai abg aku ckap ; ingt dh tk reti nk balek. haihh , tahu lha jealous -_-

the conclusion is , filem tuh not bad lhaa. I can give 5/10 mark. 
rmai ckap filem tuh sedih. but tk sedih pun. jiwa kering bhaiii. funny ada lha kut.
cinema tuh. haha :D
smua gelak gila gila dlm cinema tuh. aduii , tak bole bla :'D
and thank you to my systa sbb temankan tgk movie. 
like my systa said , tk pasal pasal aku trjebak tgk filem ombak rindu :D

act , I wanna put the pic. but , yesterday I don't took any pic. shorrry ^^
that's all from me. boiboi , have a nice day :3



Thank You for reading :*

meet with my beloved hunn

assalamualaikum and hello to everyone.

today is Monday is equal to 5 Dec 2011 , I wanna meet hunn deanna yg stay dkat puncak alam tuh.
bfore this , tk prnah jumpa pun. first I looked her face so cute O.o
I felt shy bcause her mother and siblings ada jugak and also kak Intan. serious malu ohh >.<
about aroud 12 lbih lha kan , I meet them at KFC SECTION 18. 
makanmakan , borakborak and took so many picture.
after that , her mom ajak prgi tasik shah alam. so , kak Intan and I show the way.
took so many picture at there. ya Allah muka aku -_- kelakar doe. just ignore my face.
dorang semua comey. aku biasebiase je kayy :')
so , here the pic. act , I took from deanna's pic ;p shorry hunn :*










#look , she is so cute rite? trgugat iman ohh. love yaa hunn :*

now , kaki rse lenguh ohh. dh lama tk jalan jauhjauh. tpi best dgn family deanna.
seriously I said , they're so happening and her mother sporting maa.
and her siblings so cute like her :>
thanks makcik sbb hntar zera smpai rumah, hihi :3

now , zera dh rse sleepy , tired pun ada :'D boiboi everyone ! nyte yaa :*


Thank You for reading :*

thursday , 24112011

hello and assalamualaikum blogger ! 
dah lama zera tak usik blog nie. sorry tk update yaaa. tk de story nk share :>
today is Thursday equal to 24/11/2011.
i wanna tell you that today My Babyboo a.k.a Deanna Adila's birthday :>
and Happy Anniversary with Muhd Fareez bin D. Kamaruddin.
#sorry if salah spelling :D
8 months ohh :O hope kekal forever !
 
|H|A|P|P|Y| |B|I|R|T|H|D|A|Y| |D|E|A|N|N|A| 
do you know Deanna Adila? nak kenal dye? add lha dye dkat fb. 
#mcm promoter pulak ;p she is taken yaa :>


guys , take a look pic above. she is cute rite? #kayy fine , jealous much with her cute >.<
I LIKE THIS PIC. look at the balloons. colourful rite? suka suka :D
p/s for DEANNA : sorry , i took this pic without your permission :>

so , she got free call from Hotlink lha kan. she call me maa.
awal awal pagi dye call aku. tak de lha pagi sgt. hihi.
first call , but aku tk angkt. maklum lha , hp dkat atas and aku dkat living room.
aku bru ingt nak breakfast :D
dua kali dye call ohh. then , aku sruh dye call balek.then , aku pick up the phone.

petang pun dye ada call aku. dua kali jugak.
second call , aku tk angkt jugak. busy ckit. dlm pkul 7 lbih dye call jap. brape saat je.
coz dye nak kluar dgn family cousin dye. celebrate her bufday ohh :3

third call , dye call dlm kul 10 lbih malam. stgah jam aku otp dgn dye.
mcm mcm aku story. well , you know me. aku kan suka merepek. 
aku merepek. dye gelak. penat kan gelak? :DD
aww , suara dye. trgugat iman. comey :3

tuh je nak membebel. penat baca? kesian. tak baca? trima kasih sbb bla dari sini.
okayy lha , boiboi blogger :> have a nice day yaa :D


Thank You for reading :*

saturday , 12112011

assalamualaikum and hello to all :)

saturday , 12/11/2011
firstly , i wanna said HAPPY HOLIDAY to all student.
happy dapat cuti rite? yeaah , i know it.
this is fact - time sklh nak cuti , time cuti nk sklh. isn't true?
owhh yaa , next week is equal to monday , 14/11/2011 ada exam maa
SPM lha. #jgnsalahanggap. sy amik SPM next year yaa anak anak :D
GOOD LUCK TO FORM 5's STUDENT

yesterday, when i opened facebook , rmai yg update status psl 11/11/2011.
kayy , fine. i know that date lawa , unique. dikira mcm tarikh keramat konon.
congrats to sape yg kahwin , melahirkn anak or anniversary that date.
#kte sbgai org islam, tak prlu ikut budaya laen. i mean, tk de makna nya ada tuah dkat tarikh trsebut. 
sorry , sy bukn ustazah. sy cuma smpaikn pe yg org ckap. dikira mcm nasihat :')

kawan kawan , holiday nie korang prgi mana? msti prgi holiday jauh jauh kn?
best nyaa :'O sruh korang punya driver , pandu perlahan. biar lambat , asalkn selamat :')
fyi , sy stay dkat umah je. tolong my mom :>

kayy lha , bubye guys :*





Thank You for reading :*

salam aidiladha ^^


assalamualaikum to muslim and hello to non muslim (:
how are you? how's your final exam guys?
it's difficult? i feel a little bit difficult. jps yg buad soaln mmg mencabar :O
okayy done. dh dpt result? belum? sama lh.
i bru dpat mark 3 subject. #no need to know lh :D

guys , take a look pic above.
tomorrow is sunday equal to 6/11/2011, celebrated
hari raya korban. i wanna said ;
SALAM AIDILADHA FOR MUSLIM
wahai lembu , kambing , unta , kesian naseb kau esok. 
aku tk smpai hati tgk kau kena korban. but , nk buad mcm mana.
dh nama nya korban kan? hmm. guys , korang balek kg tk?
sape yg balek tuh , drive carefully okayy ^^

boiboi guys. love yaa :*


Thank You for reading :*

dinner ^^


hola hola. guys nmpak tk pic atas tuh? okayy , i wanna story about makan :D
mcm jalan jalan cari makan yg dkat tv3 tuh.

hari rabu malam khamis equal to 2/11/2011 , my family and i went to
SEKINCHAN IKAN BAKAR , SEKSYEN 7
for dinner. korang tahu kan dekat mana? haha.
my mom and my bro chose fish for our dinner. 
we chose ikan siakap , ikan pari and udang harimau.
fyi , dkat situ tk de masak kuah kuah. dye guna teknik bakar.
and dkat situ ada tomyam sayur. #vegetarian lh aku lpas nie.
sedap maaa. delicious >.<
harga makan dkat situ agak mahal. standard lh kut.
so, if nk makan dkat sana, msti sediakn rm100 ke atas. 
sekian , terima kaseh.


bubye guys (:
 




Thank You for reading :*

hoho ;D

assalamualaikum and hello guys :)

sorry coz dh lama tk update blog. busy final exam maa.
now , i wanna make short post yaa.
happy deepavali to indians :) 
 friday is equal to 21 october 2011, budak class laen tk de exam . 
except my class, 4 berlian and 4 intan.exam bio maa. 
time rest , ada sorg budak form 1 tgur aku. alahai. aku tk brape cam sape.
rupa-2nya , adik NUR AINA YASMIN . sorry yaa adek ^^ 
akak tk brape cam sgt muka budak sesi ptg. hoho.
hey , i wanna said ;
good luck to sape yg amik exam. and wish me luck guys :)
that's all, boiboi ;D

Thank You for reading :*

terapi stress

assalamualaikum for muslim and hello to non muslim :)

SAT , 8/10/2011
my sys and i planned went to kl today by train. tggu dkat train about around 11 lbih a.m. whoa :O rmai org maa. naek je train, rmai org. okay fine. my sys and i dh biase lh brdiri. ada 2 boys near us. they like 'usha' my sys. whatever, asalkn tk mencurigakn. first destination, times square. from kl sentral jln and naek monarail to imbi. okay also rmai org jugak. brdiri jugak -.- smpai je times square, carik toilet ;D then, started shopping. whoa :O so i hold many bags. fyi, time square sold clothes with a cheap price. RM 10 until RM 25 , something like that. so cheap rite? and fashion up-to-date. not old fashion. my sys yg baik hati nie bought clothes, selipar and watch for me. thanks a lot sys :*  aww . likelikelike. i saw many 'budak' yg secondary school lh kan hang out with his/her gf/bf. and they looked from family yg rich lh kut. and one more destination, sg wang. whoa :O also so many people. about aroud 3 p.m , we're had lunch at mc donalds. nyum nyum. my stomach so full :O so, lepaking at mcd agak lama. okay then. i saw many 'budak' like i saw at times square. they're so sexy :O
you know what, ada sorg girl nie pakai tudung, but brpegang tgn and plus peluk with her bf. #astaghfirullah. bfore going back home, my sys belanja ice cream kt kl sentral. after that, going back home happily. thanks a lot sys :>

that's all from me .byebye guys :) thanks for reading .

Thank You for reading :*

short post :D

assalamualaikum and hello guys !

today is friday equal to 7/10/2011 . final exam started .
okayy fine . study time . mybe , i jarang online . 
ssape yg exam : good luck for you guys !
and one more , i really really really want sweet like 'them' :'/ 
can i got it like 'them' ? seriously, they're so sweet :'<

byebye guys ! :>

Thank You for reading :*

KEDAH DARUL AMAN ^^

assalamualaikum and hello guys !

how are you ? i hope you're fine and happy with your life .
i wanna told that 29 & 30 september , i cuti . awesome . act , i had to go kedah for my sys's convo .
at UUM SINTOK , KEDAH . so far rite ? yeah , i know it . 4 days 3 nights at there. 
i will start story now. if you wanna know , read okayy . 
if you don't want to know anything , don't read . got it ?

THU , 29/9/2011
act, i have gerak gempur today and tomorrow. awesome #malasnkstudy. act, my family plan nk brtolak ke kedah at 8 a.m. but, i brtolak at 11 a.m. okayy then. about around 1 o'clock, my family and i have a lunch at prhentian sg perak. yeah , dkat prhntian aku sorg-2 je mcm bdak-2. just ignore it . my sys dh tempah homestay at kepala batas, kedah. not expensive maa~ i had arrived about around 5 o'clock. wah :O so fast my bro drive maa~ this night, plan nk jln-2. but, we're afraid, coz dkat situ tk de lmpu jln. so gelap O.o so, decided prgi dinner je. aftrer dinner, balik homestay.

FRI , 30/9/2011
mummy, ngatok lh :'O today, temankn my sys prgi take jubah. wah, ramainya yg nk convo. after that, we're captured some pic at there. then, we're went to bukit kayu hitam. what ? :O tk de pe-2 pun dkt situ. so, we're had a lunch at changlun. disbbkn dkat area homestay tuh tk de bnyk sgt kedai, so we're bought some foods at supermarket , changlun. after that, we're going back homestay. i wanna online.but dpt online kejap. coz tk de line dkat sini. berukband btul lh >.< at night, we're went to alor star. dinner and round round at there. last, going back homestay. tomorrow, we must wake up early.

SAT , 1/10/2011
i woke up early in the morning. today my sys convo , guys ! my sys took master in bussiness. congrats sys ! i'm very proud with you :D i enter the dewan uum. wah , so big :O de musicians. srious best. co-canselor give a speech so long. makes me and other sleepy ohh >.< the convo finished at 5 p.m , so we're had a hi-tea at changlun restaurant . nyum nyum . at night, we're tried find kfc. act, i wanna eat kfc for dinner . whoa :O kfc so far from homestay . kfc at alor star . beli bungkus and mkn dkat homestay , HAHA :D

SUN , 2/10/2011
today is a last day at here . we must going back shah alam . coz tomorow i must go to school and my sys go to work . we're went to uum, sintok for something , #no need to know lh . okayy then . rmai org jual limau bali dkat tepi jln. so cheap. so, we're bought limau bali, but not many lh . singgah prhntian juru for have a lunch. kenyang ^^ smpai shah alam dlm pukul 5 or 6 o'clock.  

so , that's all my story . this post so ong rite ? yeah, it's my experience. 
i feel wanna stay at kedah lh . can i? coz i feel peace at there. tk de bunyi kereta. just bunyi cengekerik je.
tenang je kan ? kan? fyi, i always miss my beloved friends include him :'/ 
seriously , rndu giler ohh >.< aku mcm kehilgn kwn bila dkat sana. 
okay lh, tk nk bebel pnjng-2 lgi. byebye guys !
 

 

Thank You for reading :*