My Experience ;)

Assalamualaikum and Happy Saturday :)


First of all, saya nak minta maaf banyak banyak sebab saya menghilangkan diri sangat lama dan tak update blog ini. Maafkan saya, pelish? Nak cerita apa yang terjadi selama ini memang panjang sangat. Sampai esok tak habis rasanya. (poyo jee..)

Alhamdulillah, sekarang dah masuk tahun 2015 dan umur saya pun meningkat. (teka umur berapa?) And alhamdulillah saya dah habis matriks selama setahun 2013/2014. And saya bersyukur sebab sekarang saya sedang mengambil degree. Saya amik degree Engineering Technology in Business Management, alhamdulillah. Course saya ini 4 tahun termasuk industrial trainning. Lama? Yes, memang lama. Tapi niat nak belajar, nak graduate, nak pakai jubah, nak naik pentas, nak happykan parents especially. Actually, I got offer from Universiti Malaysia Sabah for degree in Teknologi Multimedia. Di sebabkan sangat jauh dan tak sanggup berpisah jauh dengan family, (memang setiap hari akan homesick nampaknya..) Jadi, saya menolak tawaran itu. Then my sister daftarkan saya dekat university swasta and agak dekat dengan rumah. Alhamdulillah I got offer from UniKL IPROM dekat Taman Shamelin, Cheras. And now saya dah sem dua. Yeayy happy me! :')

1 haribulan September 2014, saya mendaftarkan diri sebagai student UniKL IPROM. Seriously masa daftar rasa nervous takut semua ada sebab takde kawan yang kenal. Tapi my mom give advice to me, "Kenapa nak takut pulak? Tegur je semua orang. Nanti mesti dapat kawan baru." And my sister also said, "Kau dah degree. Kena pandai berdikari. Takkan semua nak akak tolong je." After that I feel bersemangat nak daftarkan diri. And time tunggu turn nak register, saya dapat kawan baru. Yeayy! Sama course pulak tuh. Nama dia Fakhira Izzati (called Kyra). Alhamdulillah even beza umur setahun, tapi apadahal? Kitaorang berborak macam dah lama sangat kenal. Serious tak tipu. Kitaorang register sama sama, hostel pun nak sama, nak bilik sama.

And now alhamdulillah housemate semuanya okay. Masing masing ada perangai tersendiri. Nak cakap perangai gila gila? Ofcourse memang ada. Kalau takde, rumah mesti jadi krik krik. Hahaha. Seious kalau korang takde dekat rumah, tak syok!



Haa yang sebelah saya, itulah orang pertama yang saya kenal time register.
I admit that kyra memang cantik! Bytheway ini gambar time Gala Night :)

Alaaa gambar housemate saya tak jumpa la :( eh baru ingat saya belum transfer lagi dekat dalam lappy. Alahai sorry housemate ku sayang. Nanti saya post gambar korang banyak banyak dalam blog ini, okay?  Saya rasa saya dah puas bebel panjang panjang dalam blog ini. Ada masa saya update lagi okay? See you soon! Assalamualaikum :)


Thank You for reading :*

No comments:

Post a Comment